Spokane I C -120 - היסטוריה

Spokane I C -120 - היסטוריה

ספוקיין אני

(C120: עמ '6,000; 1. 541'; ב. 53'2 "; ד"ר 25'11; ש.
31.8 ק .; cpl. 801; א. 12 5, 28 40 מ"מ; cl. ג'ונו)

ספוקיין (C120) הונחה ב- 15 בנובמבר 1944 על ידי בניית הספינות הפדרלית ושות 'דרידוקוק, Kearny, N.J., שהושקה ב -22 בספטמבר 1945; בחסות מיס פטריס מונסל; והוזמן ב -17 במאי 1946, קפטן ל 'קריסט בפיקוד.

ספוקיין עברה לבאיון, ניו ג'רזי, ולאחר מכן לברוקלין, ניו יורק, ממנה הפליגה ב -24 ביוני למפרץ גואנטנמו, קובה, להפלגת השידוך שלה ולניהול תרגול קרב וירי נשק. היא חזרה לניו יורק ב- 11 בספטמבר. הסיירת הוצבה לצי ה -2 לתפקיד במימי אירופה והפליגה לפלימות ', אנגליה, ב -7 באוקטובר.

ספוקיין פעלה מנמלים בריטים עד אמצע ינואר 1947. במהלך סיורה ביקרה בסקוטלנד, אירלנד, נורבגיה ודנמרק. ב- 27 בינואר, היא בלטה מפלימות 'והמשיכה לארצות הברית דרך פורטוגל, גיברלטר ומפרץ גואנטנמו שם השתתפה בתרגילי צי לפני שהגיעה לנורפולק, וירג'יניה, ב -18 במרץ. בעקבות תרגילי צי והפגזות במפרץ צ'ספיק במהלך הקיץ, הייתה לה תקופת זמינות בחצר בחצר הצי ברוקלין בין ה -22 בספטמבר ל -14 באוקטובר. הסיירת חזרה לנורפולק לימי הצי, 27 באוקטובר, ולאחר מכן התכוננה לפריסה נוספת

'ספוקאן בלטה מנורפולק ב -29 והתכנסה עם יחידות אחרות של צי המשימות ה -2 לתרגילים טקטיים מחוץ לברמודה עד 8 בנובמבר, כשהפליגה לאנגליה. היא הגיעה לפלימות 'ב -16 בנובמבר והוטלה על תפקידה בחיל הים, מזרח האוקיינוס ​​האטלנטי וים התיכון. ארבעה ימים לאחר מכן לבשה הספינה "שמלה מלאה" לרגל נישואיה של הוד מעלתה המלכותית, הנסיכה אליזבת מאנגליה. הסיירת ביקרה בברמרהייבן גרמניה, בין התאריכים 24-26 בנובמבר וחזרה לאנגליה לפעולות טקטיות. בפברואר 1947 פנתה הספינה ל רוטרדם, הולנד, שם ביקרה אותה הוד מלכותו הנסיך ברנהרד ב -17. ב- 1 במרץ, ספוקאן בלט מפלימות 'בדרך לחוף המזרחי והגיע לנורפולק ב -11 במרץ. ביום ה -18 שונתה ייעודה ל- CLAA-120.

פעילותה של ספוקיין לאורך חוף הים המזרחי במהלך שאר השנה נשברה על ידי שיפוץ בחצר הצי של ניו יורק בין ה -27 במאי ל -15 בספטמבר. ב- 4 בינואר 1949 מיונתה הספינה עם הים הפיליפיני (CV-47) ומנצ'סטר (CL-83) לים התיכון. ב- 25 בינואר, באתונה, קיבל השייט ביקור מלכותי על ידי מלך פאולוס ומלכת יוון פרידריקה. ספוקיין השתתף במשחקי מלחמה עם יחידות הצי השישי וביקר בנמלים בטורקיה, איטליה, צרפת, סרדיניה, תוניסיה לוב ואלג'יריה לפני שחזר לנורפולק ב -23 במאי.

ספוקאנה שימשה כאוניית אימונים לשמורות הצי של מחוז הצי הרביעי במהלך הקיץ ולאחר מכן השתתפה בתרגילי אימון באזור וירג'יניה קאפ.

ב -24 באוקטובר 1949 הפליג ספוקיין לניו יורק לחיסול. היא הונחה במילואים, מחוץ לתפקיד, ב -27 בפברואר 1950 ועגנה בניו יורק. ב- 1 באפריל 1966 תוכננה מחדש A-191. ספוקיין הודחה מרשימת חיל הים ב -15 באפריל 1972. היא נמכרה ל- Luria Bros. & Co. בע"מ, ב -17 במאי 1973, ונגררה.


ההיסטוריה של ספוקיין, וושינגטון

ה ההיסטוריה של ספוקיין, וושינגטון בצפון מערב ארצות הברית התפתח כי מפלי ספוקיין וסביבתה היו מקום התכנסות לתרבויות רבות במשך אלפי שנים. תושבי האזור התיישבו שם בשל שטחי הציד הפוריים ושפע הסלמון בנהר הספוקיין. האירופאי הראשון שחקר את צפון-מערב הארץ היה חוקר-הגיאוגרף הקנדי דיוויד תומפסון, שעבד כראש מחלקת קולומביה של חברת צפון-מערב החברה. בקשר של הספוקן הקטנה והספוקיין בנו אנשי תומפסון עמדת סחר חדשה בפרווה, שהיא ההתיישבות האירופית הראשונה ארוכת הטווח במדינת וושינגטון.

המתיישבים האמריקאים הראשונים, פושטי ג'יי ג'יי. דאונינג, עם אשתו, בתו החורגת וש.ר. סקרנטון, בנה בקתה והקים תביעה בספוקאנס פולס בשנת 1871. ג'יימס נ. גלובר וג'ספר מת'ני, שני אורגוניסטים שחלפו באזור בשנת 1873, הכירו בערך של נהר הספוקיין ומפליו. הם הבינו את פוטנציאל הפיתוח ורכשו את התביעות של 160 דונם (0.65 קמ"ר) ואת המנסרה מדאונינג וסקרנטון תמורת סך של 4,000 דולר. גלובר ומת'ייני ידעו כי חברת הרכבות הצפון פסיפיק קיבלה אמנת ממשלה לבניית קו ראשי מעבר לציר הצפוני הזה. בשנת 1881 הושלמה רכבת צפון האוקיינוס ​​השקט והביאה התיישבות אירופית גדולה לאזור. עם הגעת מסילת הרכבת הצפון פסיפיק והתוספות המאוחרות יותר לתשתיות הרכבות של העיר עם הגעת האיחוד פסיפיק, הגדול הצפוני ושיקגו, מילווקי, סנט פול והרכבת פסיפיק, הפכה ספוקיין למרכז המסחרי של צפון מערב הארץ. זה היה אחד ממרכזי הרכבות החשובים ביותר במערב ארצות הברית. ספוקיין אירחה את תערוכת העולם הראשונה בנושא סביבתי באקספו 74 ', והפכה לעיר הקטנה ביותר שהייתה אי פעם יריד עולמי. עם ירידת מחירי הכסף, העץ והחוות החלה כלכלת העיר בירידה שתימשך עד שנות התשעים. ספוקאן עדיין מנסה לבצע את המעבר לכלכלה מכוונת יותר לשירות. פתיחת קניון ריבר פארק סקוור בשנת 1999 עוררה לידה מחדש במרכז העיר שכללה את בניית ארנה ספוקיין והרחבת מרכז הכנסים ספוקיין.


HistoryLink.org

ב- 2 בנובמבר 1909, עובדי התעשייה בעולם (IWW או Wobblies) מתחילים רשמית במאבק חופש הביטוי של ספוקיין. מדובר בפעולת אי -ציות אזרחית המתנוססת תוך התנגדות פומבית לפקודת מועצת העיר ספוקאנה האוסרת דיבור ברחובות, פקודה המופנית נגד ארגון IWW. ביום זה, אחד אחד, חברי IWW עולים ארגז סבון (ארגז שהתהפך) ומתחילים לדבר, שעליו משטרת ספוקאן מורידה אותם מהקופסה ולוקחת אותם לכלא. ביום הראשון נעצרים 103 וובבלי, מוכים ונכלאים. תוך חודש יעלו המעצרים ל -500, כולל הנאמרת הצעירה הלוהטת הלוהטת אליזבת גורלי פלין (1890-1964). מאבק חופש הביטוי בספוקאן יסתיים בכך שהעירייה תבטל את הפקודה. הוא יחנך קרבות חופש דיבור בערים אחרות, והוא נחשב לאחד הקרבות המשמעותיים ביותר להגנה על חופש הביטוי בהיסטוריה האמריקאית.

סוכנויות התעסוקה מעדיפות שתיקה

ברחוב סטיבנס בספוקאנה עמדו סוכנויות תעסוקה שגבו מהעובדים החולפים הרבים שמחפשים עבודה דולר כדי לקבל עבודה במחנה כריתה או צוות בנייה. לאחר מכן המעסיק ישמור את העובד למשך יום -יומיים, יפטר אותו וישכור אחר. אם העובד רוצה עבודה אחרת הוא יכול לרדת לאחת מסוכנויות התעסוקה ולשלם דולר נוסף כדי להשיג עבודה.

מארגן IWW ג'יימס וולש הגיע לספוקיין בסתיו 1908, ומצא את הרחובות גועשים עם שניים או שלושת אלפים עובדים זועמים. לפחות פעם אחת הרגיע וולש אספסוף שהרס סוכנות תעסוקה, ודרבן מהגברים להצטרף ל- IWW. באותה שנה הקים IWW אולם איגוד עם ספרייה, סיגר ודוכן עיתונים ואולם ישיבות. האיגוד ערך פגישות והרצאות ארבע או חמש פעמים בשבוע. עיתון, ה עובד תעשייה נוסד.

סוכנויות התעסוקה, המוכרות לאנשים עובדים כ"כרישים "או" עלוקות ", שכנעו את מועצת העיר ספוקאנה להעביר פקודה נגד דיבור ברחובות, וזה נכנס לתוקף ב -1 בינואר 1909. ראש עיריית ספוקן, NS Pratt, בולט עץ סיטונאי, לא התנגד.

IWW שיתף פעולה בהתחלה וערך ישיבות איגוד בתוך אולם האיגוד. בקיץ עונת הקציר הסתיימה ועובדים רבים עזבו את העיר. באוגוסט מועצת העיר החריגה את האיסור על דיבור רחוב בשם צבא ההצלה. זה לא היה מקובל על IWW. בסתיו חזרו עובדים רבים וחולפים לעיר, ומלחמת חופש הדיבור נמשכה. ה עובד תעשייה שלח קריאה לחברים מתנדנדים לבוא לספוקאן כדי להיעצר מהסיבה, ומהגרי עבודה מכל רחבי העולם, המכונים הובו או עוקצנים או חיות עצים, החלו לזרום לעיר.

"חברים ועובדים!"

ב -2 בנובמבר הונחה קופסת סבון, וובבלי החלה לעמוד עליה כדי להתחיל לדבר עם ההמון העצום. כל "דובר" נעצר מיד, כך שלא היה צורך להיות נואם מוכשר. האגדה מספרת כי נשמה אמיצה אחת עלתה על הקופסה והחלה: "חברים ועובדים!" כרגע לא היה שוטר מוכן. האיש הוכה מפחד במה וצעק: "איפה השוטרים ?!"

במהלך החודש הקרוב נעצרו יותר מ -500. מחלקת המלחמה האמריקאית סייעה לעיר ספוקיין במאבקה נגד זכות הביטוי החוקתית על ידי מתן פורט רייט לנעול את הוובבלי לאחר שכלא העיר היה מלא עד אפס מקום.

נערת המורדים מגיעה

המארגנת הצעירה אליזבת גורלי פלין הגיעה לעיר ועיכבה את מעצרה המיידי בכך שרשרה את עצמה למוצב. היא הייתה נואמת נלהבת ומושכת ואחת הסיבות לכך שאזרחים אחרים בעיר החלו להתקרב לנקודת המבט שהוובלי נמצאים בצד ימין.

פלין הוכנס לכלא ומאוחר יותר פרסם חשבונות ב עובד תעשייה על התנאים המזוהמים, הצפופים ובכלל המחרידים בכלא העירוני, כולל האשמה שהשריף משתמש בקטע הנשים בכלא כבית בושת רווחי, כשהמשטרה מבקשת לקוחות. המשטרה ניסתה להשמיד כל עותק של גיליון ה -10 בדצמבר בו הגיש פלין את ההאשמות הללו. לפני כן, שמונה עורכים ברצף קיבלו בעיה לפני שנעצרו. לאחר גיליון ה- 10 בדצמבר, הוובלס העבירו את עובד תעשייה לסיאטל עד שב -10 במאי 1910 הם העבירו אותה בחזרה לספוקיין.

ספוקיין מתקרב

מאבק חופש הביטוי בספוקאן משך תשומת לב ארצית. ההיסטוריה האיגודית של IWW עצמה מסבירה את מסקנתה המוצלחת:

בסופו של דבר Wobblies נתמכו על ידי הוצאת ספוקיין, קבוצות אזרחיות נשים מקומיות, שותפים באיגודי מלאכה של AFL, סוציאליסטים שונים וחברות גרמניות.

ב- 4 במרץ 1910 ביטל ספוקיין את הפקודה, והאסירים שוחררו. תוך זמן קצר נשללו רישיונותיהם של 19 מסוכנויות התעסוקה והחברות החלו להעסיק עובדים ישירות. המוניטין של עובדי התעשייה בעולם הגיע לשיא בספוקיין.

רחוב סטיבנס, מבט לדרום מהשדרה הראשית, ספוקיין, ca. 1910


יישומים פתוחים כעת! 2021 בקשות למענק שיפור חזית היסטורית לשימור חזית

מחפש כסף שיעזור לשקם את הבניין ההיסטורי שלך? יש לנו כמה! משרד השימור ההיסטורי של ספוקאן, שהוצג בשנת 2019, נרגש להציע את מענק שיפור חזית השימור ההיסטורית למחזור השלישי. תוכנית המענק לשיפור חזיתות השימור ההיסטורי, שנוצרה על ידי תיקון פקודת השימור ההיסטורי של העיר, מספקת למועמדים נבחרים כספים תואמים עד $5,000 לשיקום חזיתות היסטוריות. כל הנכסים הרשומים במרשם המקומות ההיסטוריים של ספוקאן ובעיר ספוקאן זכאים להגיש מועמדות. (זה כולל נכסים תורמים ברובע ההיסטורי המקומי של Browne ’s.

הבקשות לשנת 2021 הן לתאריך יום שלישי, 15 ביוני 2021.

אנא צור קשר עם לוגן קמפורייל בכל שאלה: [email protected]

החלק את התמונות למטה כדי לראות מה אהבה מעט חזית יכולה לעשות!


HistoryLink.org

ספוקאנה היא העיר הגדולה ביותר במזרח וושינגטון והמרכז המסחרי לאזור בינעירוני שכונה בעבר "האימפריה הפנימית" ועכשיו כ"המערב הפנימי הצפוני ". לאחר ההתיישבות בשנות ה -70 של המאה ה -19, הוא הפך במהרה למקום מושבו של מחוז ספוקאן ולמרכז האזורי לכרייה, חקלאות, עץ, תחבורה, חינוך ושירותי רפואה. הפיתוח העירוני התפשט הרבה מעבר לאוכלוסיית 2005 המונה 200,000 תושבים בתחומי העיר הנוכחיים במחוז של כמעט 430,000. ספוקאן, כמו ערים רבות, עברה תקופות של בום, חזה, קיפאון והתאוששות. במשך יותר מ -100 שנה, הוא סיפק נווה מדבר עירוני מבורך ברצועת המישורים וההרים הפחות מאוכלסים בין נהר המיסיסיפי לסיאטל.

הספוקאנים

תפוסת האדם באתר החלה מאות שנים קודם לכן. נהר, במיוחד סדרת המפלים המרהיבים שלו, היו הסיבה הן למגורים ילידים והן להתיישבות לבנה מאוחר יותר. בסופו של דבר נקרא נהר הספוקיין, יובל זה של קולומביה שופע סלמון שהחזיק את ילידי האזור, הספוקאנים. במהלך ריצות סלמון הצטרפו שבטים אחרים לספוקאנס במפלים לדוג, סחר, משחקים, חגיגות והתרועעויות. למרות שישנן תיאוריות שונות, המשמעות המוסכמת ביותר של השם "ספוקיין" היא "ילדי השמש".

ככל שההתיישבות הלבנה גדלה, הספוקאנים נסחפו לתוך העימותים ההודים-לבנים הרחבים יותר באזור. בשנת 1881 הוקמה שמורת ספוקיין מצפון-מערב לעיר הנוכחית, ומשנת 1908, סכרים על נהר הספוקאן סיימו את אורח החיים המבוסס על סלמון של השבט.

האירופאים מגיעים

סוחרי פרווה ומיסיונרים היו האנשים הראשונים ממוצא אירופי שחצו את האזור הרחב יותר שספוקיין יהפוך בסופו של דבר לרכזת. בשנת 1807, דיוויד תומפסון (1770-1857), סוחר פרווה וקרטוגרף בחברת נורת 'ווסט הקנדית, חצה את הפרדה היבשתית והחל לחקור את קו פרשת המים של קולומביה העליונה, כולל אזור נהר ספוקיין. המיסיונרים אלקנה ווקר וקושינג איילס (1810-1893) היו באזור בשנים 1838-1848. מכאן ואילך, לבנים שביקרו באזור לא נפגעו רק מפאר המפלים אלא מחשיבותם הכלכלית הפוטנציאלית.

בשנת 1871 בנו ג'יימס ג'יי דאונינג וסת רקרנטון מנסרה במפלים על הגדה הדרומית של הנהר. בשנת 1873 הגיעו ג'יימס נ 'גלובר (1837-1921) ושותפו, ג'ספר נ' מתיני מאורגון בחיפוש אחר אדמה, אולי כדי להקים עיירה, והתרשמו מהפוטנציאל של אתר המפלים. מבלי לחשוף את כוונותיהם האולטימטיביות, הם הצליחו לרכוש את הטחנה של דאונינג ואת 160 הדונם שהחזיק ככריעה על פי חוק המניעה משנת 1841. גלובר, שנודע בכינויו "אביו של ספוקיין", רכש לאחר מכן את תביעתו של סקרנטון. בשנת 1877 הוא רכש את בת זוגו מת'ני ושכנע טוחן יליד גרמניה, פרדריק פוסט, לבנות טחנת גריסה במפלים. עד מהרה הרחיב גלובר את המנסרה הקיימת ובנה חנות כללית.

ספוקאן צומח לעיר

עם היתרונות של חנות, עץ וקמח, משפחות נוספות החלו להתיישב בצד הדרומי של הנהר. עד מהרה עקבו אחר כנסיות, בתי ספר, בנקים, בתי מלון, סלונים ועיתונים. עד מהרה, פוסט רדף אחר כוונתו המקורית להקים טחנה יותר במעלה הנהר במה שהפך מאוחר יותר לפוסט פולס, איידהו. הכומר ס.ג. האברמייל, שהגיע בשנת 1875, החליף את פוסט כטוחן במפלי ספוקאן. (במהלך השנים הראשונות, כתיב העיר השתנה בין ספוקאן לספוקאן, ו"נפילות "ירד בשנת 1891.)

בין המתיישבים היזמים של שנות ה -70 היו אנתוני מ 'קנון (1839-1895) וג'ון ג'יי בראון (1843-1912), שקנו חצי ריבית בנכסי גלובר, כולל החנות שלו. קנון הפך לבנקאי הראשון בספוקאנס פולס, ובראון הקים פרקטיקה משפטית. יחד עם גלובר, הם היו פעילים בפיתוח נדל"ן של האזור הטרי והפכו למנהיגים אזרחיים עשירים. ככל שהגיעו מתנחלים נוספים, התברר הצורך במלונות, ובשנת 1877 נבנה הבית המערבי, ובעקבותיו בשנה הבאה בית קליפורניה הגדול יותר. בשנת 1879 הקים פרנסיס ה 'קוק את העיתון הראשון, ספוקאן טיימס. בשנת 1879 נוצרה גם מחוז ספוקאן, שנחצב ממחוז סטיבנס, כשספוקאן נקרא מושב המחוז הזמני. בסופו של דבר נפתרה לטובת ספוקיין יריבות לאחר מכן עם צ'ייני הסמוכה, כולל גניבת רישומי מחוז ספוקאן. האדריכל וויליס ריצ'י השלים בית משפט במחוז צרפתי בסגנון שאטו בשנת 1895.

שנות השמונים המשגשגות

שנות ה -80 של המאה הקודמת הביאו צמיחה ושגשוג. בשנת 1881, עם אוכלוסייה של כ -1,000 תושבים, שולבה ספוקיין. יערות הבתולים בצפון מערב היו תמריץ לפיתוח מסילות הרכבת, ובשנת 1883 הושלם צפון האוקיינוס ​​השקט והבטיח את עתידה של העיר. תגליות מינרלים באזור Coeur d'Alene שבצפון איידהו ובפינה הצפון מזרחית של וושינגטון החלו בום, תחילה בזהב, אחר כך בכסף, עופרת ואבץ. במשך עשרות שנים, מכרות אלה העבירו עושר לספוקיין. בנוסף, גבעות פאלוס המייצרות חיטה מדרום, חוות השקיה בעמק ספוקאן, מסילות ברזל ותעשיית העץ הפכו את ספוקאן למרכז הכלכלי הבלתי מעורער של האימפריה הפנימית.

נוסדו מוסדות מתמשכים, כמו אוניברסיטת גונזאגה ובית החולים הלב הקדוש. הוקמה מערכת רכבת רחוב, נבנו גשרים והתחילה שיפוץ החוף הצפוני של הנהר. בשנת 1886, ספוקיין הקדימה את סן פרנסיסקו ופורטלנד ברכישת פנסי רחוב.

בשנות ה -80 של המאה ה -19 הפכה ספוקיין למרכז מרכזי לירידים וכינוסים חקלאיים ותעשייתיים. יריד וושינגטון-איידהו, שהחל בשנת 1887, נמשך כיריד הכביש המהיר בספוקאן, שהופסק במהלך השפל, אך התחדש בשנת 1952. מופע התפוחים הלאומי התקיים מדי שנה בספוקאן בשנים 1908 עד 1916. עד המאה העשרים, כינוסים של לאומיים ארגוני השקיה וחקלאות, כמו גם קונגרסים לתעשיות הכרייה והעץ, התכנסו באופן קבוע בספוקיין.

צריבה ובנייה מחדש

שנות ה -80 של המאה ה -19 הסתיימו בשריפה הרסנית שהחלה ב -4 באוגוסט 1889, והרסה חלק ניכר ממרכז העיר. עיר אוהלים שכנה באופן זמני עסקים במרכז העיר, שנמשכו כרגיל. למרבה המזל, רבים מהמבנים היו מבוטחים והוחלפו במהירות במבנים נאים ועמידים של לבנים או אבן. ספוקן לאחר השריפה נשאה את חותמתם של קירטלנד קאטר (1860-1939) ואדריכלים מכובדים אחרים ונחשבה עד מהרה כעיר הטובה ביותר בין מיניאפוליס לסיאטל.

אולי כהפגנת אמון, בסתיו 1890, החזיק ספוקיין בתערוכת התעשייה הצפון מערבית, יריד התעשייה הראשון במדינה. חברת וושינגטון המים הפועלת לאחרונה בוושינגטון סיפקה חשמל לבניין התערוכה החדש המרשים. הבניין נשרף זמן קצר לאחר מכן, אך השפעת התערוכה החזיקה מעמד.

שנות ה -90 של ספוקיין

ואז הבהלה משנת 1893 הביאה אבטלה לרבים ואובדן הון של מנהיגים מוקדמים כמו גלובר, בראון וקאנון. חברת משכנתאות הולנדית, The Northwestern and Pacific Hypotheekbank, שמימנה את הקמתם של רבים מהבניינים שאחרי שריפה, עיקלה, ובמשך תקופה לא מבוטלת, נכסי Spokane בעלי ערך רב היו בבעלות ההולנדים.

בהתאוששות שלאחר הבהלה, צמח דור חדש של מנהיגים עשירים, בעיקר אנשי כרייה או רכבת. ביניהם היו עמשא ב 'קמפבל, פטריק (פטסי) קלארק, אוגוסט פאולסן, לוי האטון (1860-1928), DC (דניאל צ'ייס) קורבין (1832-1918), ג'יי פ גרייבס (1859-1948), ג'ון ה. פינץ ', רוברט א' סטרהורן ופ 'לואיס קלארק. עם השנים הם הגדילו את מלאי ספוקיין של בתי אחוזה מעוצבים של קירטלנד. חלק מהעיתונים שפורסמו במהלך שנות ה -80 של המאה ה -19 אוחדו תחת ויליאם ה 'קאולס, וייסדו שושלת עיתונים משפחתיים שלה דובר-סקירה ממשיך עד היום. פורט ג'ורג 'רייט, שהוחזק בשנת 1899, הביא נוכחות צבאית לעיר עד לסגירתה בשנת 1957.

כל הדרכים מובילות לספוקיין

בשנת 1900 הייתה אוכלוסיית ספוקיין כמעט 40,000 איש. עד מהרה העיר חוותה את המעבר מעידן הסוסים לעידן הממונע. רכבות הרחוב חשמלו. מערכת רכבות בין עירונית המקשרת בין ספוקאן לעיירות שמסביב, ומסילות ברזל המזינות המחוברות לקווים טרשת -יבשתיים. בשנת 1905 ייסד מקגולדריק לאמבר, במשך שנים המעסיק הגדול ביותר של ספוקיין. צפון האוקיינוס ​​השקט ומאוחר יותר הרכבות הצפוניות הגדולות קידמו את ההתיישבות באמצעות חוברות המבטיחות אוטופיה חקלאית וכלכלית בספוקיין ובאימפריה הפנימית. ואז, עם הופעת המכונית והכבישים המשופרים, העיר באמת החלה לעמוד בסיסמת הפרסום שלה: "כל הדרכים מובילות לספוקיין".

בשנת 1909 נאמר כי לספוקאן יש 26 מיליונרים, ושכונות מגורים יוקרתיות התפתחו בתוספת בראון, ממערב למרכז, ובגבעה הדרומית, גבהים ציוריים שזורים בזלת המשקיפים על מרכז העיר. בעלי קרקעות עשירים, שהבינו כי פארקים עירוניים הסמוכים ל"תוספותיהם "יעלו את ערך המגרשים שהם מוכרים, תרמו לעיר קרקעות לשם כך. משרד אדריכלי הנוף האחים אולמסטד, המפורסם הלאומי, הובא להציע עיצובים לפארקים, רחובות מגורים, גינות פרטיות ושימור אזור הנהר הנופי. המקדם המקומי המשפיע ביותר של פארקים עירוניים היה אוברי לי ווייט (1868-1948), הנשיא הראשון ותיק של מועצת הפארק. מועדוני הנשים של ספוקיין היו חיוניים גם בקידום פארקים כמו גם ספריות ואומנויות.

עבודה והצבעה

תנופת ההגירה העצומה בין 1900 ל -1910 סייעה להגדיל את אוכלוסיית ספוקיין מכמעט 40,000 ליותר מ -100,000. מעמד הפועלים התיישב יותר ויותר בצד הצפוני של הנהר. מפתחים אתניים התפתחו, כגון "עמק השלווה" הפיני ברובו ממערב למרכז העיר לאורך הגדה הדרומית של הנהר. לאיטלקים, גרמנים, סינים ואחרים היו מרכזים דומים של התיישבות וזהות תרבותית.

עובדים עונתיים התגוררו בבתי מלון עובדים במרכז העיר או בבניינים בין עבודות במכרות או במחנות עץ. בעיות העבודה, שהגיעו למגרש אלים במכרות קואר ד'אלן בשנות ה -90 של המאה ה -19, נמשכו. ספוקיין, שכבר הייתה מעוז איגודי גדול, הפכה לאחד מכמה מרכזי גיוס של עובדי התעשייה בעולם (Wobblies). בינואר 1909, הפגנות של "תנועת חופש הביטוי" הובילו למעצרים המוניים. לנאום לוהט ולמעצר לאחר מכן של מארגנת צעירה, אליזבת גורלי פלין, היו השלכות הרבה מעבר לספוקיין.

נשות מדינת וושינגטון קיבלו את ההצבעה בשנת 1910. דוגלת זכות הבחירה הידועה ביותר של ספוקיין הייתה מאי ארקרייט הוטון הצבעוני והבוטה (1860-1915), אשתו של לוי האטון ושותפה במכרה הרקולס שלו ובמפעלים אחרים. למרות שלא תמיד התקבלה על ידי מדברות החברה של ספוקיין, היא הייתה בעלת השפעה ברמה הממלכתית והלאומית ובסופו של דבר הפכה לגיבורה מקומית.

קסם וכיף

בתי המלון שלה, במיוחד מלון מקסים בסגנון "אמנות ומלאכה", שנבנה לאחר השריפה, שיפרו את הערעור של ספוקיין כעיר כנסים. בתחילת המאה, מנהיגי עסקים שביקשו להגדיל את חשיבותו של ספוקיין כיעד כינוסים, קידמו את הרעיון של מלון גדול יותר. בלואי דבנפורט (1869-1961) מצאו את האיש הנכון להשיק ולאחר מכן לנהל פרויקט כזה, ומלון דבנפורט המרהיב שלו, שתוכנן על ידי קירטלנד קאטר, נפתח בשנת 1914. עם אווירת המותרות והאירוח שלו, הוא נחשב זמן רב כמלון הטוב ביותר ממערב למיסיסיפי. במהלך שנות החמישים והשישים הוא סבל מהזנחה ונסגר בשנת 1985. לאחר מספר איומי הריסה, הוא נקנה בשנת 2000 והוחזר ליושנה.

הקידום העצמי של העיר במהלך שנות העשרה הודגם בצורה הטובה ביותר בתחרות "מיס ספוקיין" של מועדון הפרסום של ספוקיין. לא תחרות יופי טיפוסית, זו הייתה דווקא חיפוש אחר צעירה מקסימה, מוארת ובעלת ביטוי שתשמש כמארחת ונציגה של העיר. הראשונה והמפורסמת ביותר, שנבחרה בשנת 1912, הייתה מרגריט מוטי, ששימשה למרבה הפלא בתפקיד עד 1939.

בשנים שקדמו למלחמת העולם הראשונה, ספוקיין למד ליהנות. בשנת 1895, וושינגטון ווטר פאוור רכשה את פארק נטוריום, שכבר היה פארק שעשועים ליעד, בעיקול של נהר הספוקן בקצה מסילת הרחובות המערבית. תחילה בריכת השחייה (מכאן השם), אחר כך ריבוי בידור וטיולים משכו המוני אנשים, ובכך הגדילו את מספר הרוכבים בקווי כוח המים בוושינגטון. פארק Nat נסגר בשנת 1968, אך הקרוסלה הקלאסית שלו הועברה לפארק ריברפרונט במרכז העיר ספוקיין.

יתר על כן, רכבות בין עירוניות חשמליות הקלו על הגעה לאגם ליברטי ממזרח לספוקאן ולאגם קואר ד'אלן מעבר לגבול איידהו. ואז ככל שמכוניות הפכו את האגמים האלה ואחרים לנגישים יותר, בניו Spokanites קוטג'ים נופש, ו"הולכים לאגם "הפכו לפעילות הקיץ הסטנדרטית.

תעופה הייתה חשובה לסיפור ספוקיין כמעט מתחילת הטיסה, ובמהלך שנות העשרים העיר הפכה למרכז תעופה פרטית, מסחרית וצבאית. בשנת 1924 הוקם המשמר הלאומי בוושינגטון תחת הגיבור המקומי רס"ן ג'ון פנצ'ר. ב -12 בספטמבר 1927, זמן קצר לאחר טיסתו הטרנס-אטלנטית, צ'ארלס לינדברג עורר תחושה על ידי ביקור בספוקאנה בחייו. רוחו של סנט לואיס. מאוחר יותר באותו החודש אירחה ספוקיין את מירוץ האוויר הלאומי ואת דרבי הספוקיין אייר, כאשר מרוצים מניו יורק וסן פרנסיסקו התכנסו על העיר.

במהלך שנות העשרים של המאה העשרים, חברת "מאמר תעבורה אייר" הייתה חלוצית בנתיב מסחרי ודואר בין סיאטל, ספוקאן ומיניאפוליס-סנט. פול. תעופה מסחרית מוקדמת התבססה בשדה פלץ ממזרח לעיר. נמל התעופה הבינלאומי של ספוקאן ממערב משרת חברות תעופה לאומיות ובינלאומיות גדולות. האיום במלחמת העולם השנייה הוביל להקמת בסיס אוויר בספוקיין, תחילה בשדה גייגר, ולאחר מכן פיירצ'יילד AFB, שנמשך היום.

עיר אמריקאית מהמאה העשרים

קורותיו של ספוקיין במהלך מלחמת העולם הראשונה, האיסור, שנות העשרים השואגות והשפל היו בעיקר כמו של ערים אמריקאיות אחרות. ספוקיין גייס את הצלב האדום ומאמצי עורף נוספים. מגיפת השפעת בשנת 1918 גרמה ליותר מ -1,000 מקרי מוות. במהלך האיסור, סוחרי ירחות מקומיים עשו סחר מהיר, משקאות חריפים זרמו מעבר לגבול קנדה, ואכיפת החוק הייתה מושחתת לעתים קרובות. שקע חקלאי שהחל במהלך שנות העשרים הביא לעיקול חוות רבות. הבורסה לספוקיין, שהוקמה בשנת 1897 למסחר במניות כרייה, סבלה בהתרסקות בשנת 1929, אך התאוששה לתפקוד עד 1991.

במהלך השפל, הבנקים והעסקים נכשלו, שיעור האבטלה של ספוקיין היה אחד מכל ארבעה, ותורי המרק היו ארוכים. עם זאת, תוכניות סיוע כמו מינהל התקדמות העבודות וחיל השימור האזרחי סיפקו תעסוקה זמנית ושיפורי תשתית קבועים. פרויקט הניו דיל הגדול ביותר, סכר גראנד קולי, שחשוב בקרוב במאמץ המלחמתי, סיפק חשמול כפרי למזרח וושינגטון ותעריפי חשמל נמוכים שהקלו על התעשייה שלאחר המלחמה בספוקיין.

במהלך מלחמת העולם השנייה, ספוקיין היה ביתם של מחסן האספקה ​​הימי של Velox, מחסן האספקה ​​והתיקון של חיל האוויר הצבאי של גאלנה (לימים פיירצ'יילד AFB), גייגר פילד, פורט ג'ורג 'רייט ובית החולים של צבא בקסטר. בנוסף, שני מפעלי אלומיניום בבעלות פדרלית בפרבר מיד וטרנטווד התגלו כחשובים למאמץ המלחמתי. כ -15,000 תושבי ספוקיין שירתו בכוחות המזוינים ורבים הועסקו בתעשיות הקשורות למלחמה.

הוותיקים חזרו, רבים השתתפו במכללות מקומיות וסמוכות, כגון גונזאגה, וויטוורת ', מדינת מזרח ומדינת וושינגטון, במסגרת חוק GI. הם קנו את בתי הקרקרבוקס שלאחר המלחמה בהתפתחויות חדשות, וגידלו ילדים, כפי שהכריזו על ידי אנשים פופולריים, "מקום טוב לגדל בו משפחה". ספוקאנה שלאחר המלחמה חוותה שגשוג צנוע וערכים שמרניים מושרשים. כמה עשרות המשפחות המובילות שלה, שזורות זו בזו בעסקים, נישואים, חיי חברה ומעורבות אזרחית, המשיכו בניהול העיר. עובדי הצווארון הכחול קיבלו דחיפה כאשר הנרי ג'יי קייזר השתלט על מפעלי האלומיניום מיד וטרנטווד בשנת 1946, והרחיב את השימוש באלומיניום בימי שלום ובסיס עבודות הייצור של ספוקיין.

דחייה והתחדשות

למרות שפגיעה יחסית בחופשיות החברתיות של שנות השישים והשבעים, ספוקן עברה שינויים אחרים. התפשטות עירונית החלה להתפתח, במיוחד עם השלמת הכביש המהיר 90 בשנת 1967. עם ריבוי מרכזי הקניות בפרברים שלאחר המלחמה, ליבת מרכז העיר ירדה. חלק מהבניינים ההיסטוריים נוספו כדי לפנות מקום לבלוקים משרדים חסרי אופי וחניונים. למרבה המזל, חוסר הון פיתוח במהלך התקופה הציל אחרים מהכדור ההורס. אזור הנהר, ארוך עינום מזוהם, שחצה על ידי מחיצות רכבת ומרופד במחסנים וחניונים מכוערים, נותר מוזנח.

מנהיגי העסקים והאזרחים של ספוקיין, שהבינו שהגיע הזמן לעצור את מגלשת העיר ולשקם את הנהר, הקימו קבוצה בשם Spokane Unlimited. תחת המלך קול, הבמאי הראשון בתשלום, החלה להתגבש תוכנית נועזת לשיקום הנהר והסביבה הנגועה: אקספו 74, יריד עולם עם נושא סביבתי. באמצעות גיוס קרנות מפרך ומשא ומתן מורכב עם מסילות הברזל ובעלי נכסים אחרים, רכשה העיר את הקרקע. הנהר נוקה ממכלול העצים, ומבנים על חלק גדול מהגדה הדרומית נשרפו.

במקומם צמחו פארק ריברפרונט הקבוע, בית האופרה, מרכז הכנסים ותיאטרון אימקס, כמו גם ביתנים זמניים של אומות וארגונים רבים. בית האופרה אירח שחקנים מרכזיים, ומרכז הכנסים סיפק מקום לסימפוזיונים סביבתיים חשובים. המים המזוהמים של הנהר נוקו לפחות באופן זמני. ההתגברות על מכשולים מדהימים, אקספו 74, שנפתחה ב -4 במאי ונמשכה עד 4 בנובמבר, זכתה להצלחה אדירה, בה השתתפו יותר מחמישה מיליון איש, ועזבו עיר משופרת.

קשיים

האנרגיה ושיתוף הפעולה שייצרו את אקספו 74 'לא נשמרו במהלך שני העשורים הקרובים. ממשלת העיר לא הייתה ממוקדת ומחלוקת, והיחסים הציבוריים-פרטיים שהפכו את היריד לקמול. הצניחה הארצית של שנות השמונים הביאה מקומית לאבטלה גבוהה ולשוק נדל"ן עומד. מחסור יחסי של עובדים מיומנים הוחמר על ידי ניקוז מוחי של רבים מהצעירים המשכילים ביותר בעיר.

בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים, חנויות כלבו מרכזיות במרכז העיר, כמו הסהר האגדי, לא יכלו להתחרות בקניונים בפרברים, ונסגרו. בשנות ה -90, ענפים מאובטחים כביכול למשפחות, כגון קייזר אלומיניום, החליפו בעלות והפחיתו באופן דרסטי את כוח העבודה והפנסיה שלהם.

ממציא מחדש את ספוקיין

בניסיון להחיות את כלכלת ספוקיין כולה, מנהיגי הערים המציאו את עצמם מחדש עם מומנטום, ארגון חדש המחליף את ספוקאן אנלימיטד. למרות שהמצביעים שהתנגדו להעלאת מס הביסו חלק מהצעותיה, מאמצי מומנטום הובילו בסופו של דבר לזירת ספורט חדשה ולהתחלת מרכז להשכלה גבוהה שיתופית.

מאז סוף שנות התשעים, ספוקיין חוזר לאופטימיות. הוא ממשיך לזרוח בתחום הרפואי. נבנו ספריות חדשות, המוזיאון לאמנות ותרבות בצפון מערב התרחב, ותיאטרון פוקס הארט דקו משוחזר כבית לתזמורת הסימפוניה המוערכת יותר ויותר של ספוקיין. הזירה החדשה מושכת אליה מופעי נסיעה ואירועי ספורט מרכזיים. Bloomsday, an annual footrace founded in 1977, attracts about 50,000 participants each spring. Downtown living is becoming an option as architects and preservationists adapt classic Spokane buildings as residential space and develop former railroad land into a riverside mixed-use "urban village."

The most dramatic and contentious recent development has been River Park Square, a public-private venture creating a downtown mall and parking garage aimed at returning vitality to the city center. Opened in 1999, it resulted in years of litigation, settled in 2005, between its major private backer, the Cowles family, and its public funder, the City of Spokane. A consortium of regional universities is expanding its Spokane campus, educational programs, and technical support to the city. The new convention center under construction should give Spokane a competitive edge. Dwindling manufacturing jobs are being replaced by service and technical opportunities. Although problems remain in the areas of tax base, infrastructure, and public services, comparatively low wages and pockets of poverty, as well as aspects of city government, the future for Spokane looks encouraging. The city's designation by the National Civic League as an All-American City for 2004, the first time since the Expo year of 1974, indicates that cautious local optimism is justified.

The State of Washington
Washington State Department of Archeology and Historic Preservation

Spokane, 1940s

Advertisement for Spokane Interstate Fair, September, 1909

Elkanah Walker (painting by John Mix Stanley), ca. 1860

Courtesy Drury, Elkahah and Mary Walker

James Nettle Glover (1837-1921)

Courtesy Northwest Museum of Arts and Culture

Anthony Cannon (1839-1895)

Courtesy Tornado Creek Publications

Aftermath of Spokane Falls fire, August 4, 1889

Courtesy Northwest Museum of Arts and Culture

Howard Street and Riverside Avenue, Spokane, 1920s

Greetings from Spokane, 1930s

Civic Center, Riverside Avenue, west of downtown Spokane, 1930s

Downtown Spokane, 1930s

Fox Theater, Spokane, 1930s

Davenport Hotel and Restaurant (Kirtland Cutter, restaurant, 1900, hotel, 1914), Spokane, 1950s

Davenport Hotel (Kirtland Cutter and Karl Malmgren 1914 Lindquist Architects, 2002), Spokane, April 18, 2006

Otis Building, First Avenue, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Commercial, Norman, and Jefferson buildings, First Avenue, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Main entrance, Expo '74, Spokane's World Fair, Spokane, 1974

Riverfront Park, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Riverfront Park, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Sculpture The Joy of Running Together (David Govedare, 1985), Riverfront Park, Spokane, August 2009

Photo by Glenn Drosendahl

Browne's Addition, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Home, Browne's Addition, Spokane, August 18, 2010

HistoryLink.org Photo by Priscilla Long

Tilmont House, W 2014 1st Avenue, Browne's Addition, Spokane, August 18, 2010


Library databases contain reliable information that is generally not available elsewhere on the Web. For this class the following databases will be particularly useful. They can be found in the research databases section of the SCC Library homepage .

" Primary sources are the evidence of history, original records or objects created by participants or observers at the time historical events occurred or even well after events, as in memoirs and oral histories. Primary sources may include but are not limited to: letters, manuscripts, diaries, journals, newspapers, maps, speeches, interviews, documents produced by government agencies, photographs, audio or video recordings, born-digital items (e.g. emails), research data, and objects or artifacts (such as works of art or ancient roads, buildings, tools, and weapons). These sources serve as the raw materials historians use to interpret and analyze the past. & quot

Reference Books with Primary Sources

Located on the 1st floor of the library

  • Annals of America (R973 An72o)
  • American Reader: Words That Moved a Nation (R973 AMERICA)
  • Contemporary American Voices: Significant Speeches in American History, 1945 - Present (R973.92 ANDREWS)
  • Documentary History of the U.S. (R973 Heffner)
  • Encyclopedia of American Historical Documents (R973.03 ENCYCLO)
  • Encyclopedia of the American Revolutionary War (R973.303 ENCYCLO)
  • Eyewitness to America: 500 Years of America in the Words of Those Who Saw It Happen (R 973 EYEWITN)
  • First Encounters: Native Voices on the Coming of the Europeans (R909 FIRST E)
  • Founding the Republic: A Documentary History (R973.3 FOUNDIN)
  • Historic Documents (R973 HISTORI)
  • Milestone Documents in American History (R973 MILESTO) - online version available in the SCC Library'sSalem Pressdatabase
  • Representative American Speeches (R815.5082 R299a)
  • Voices of Civil War America : Contemporary Accounts of Daily Life (R 973.78 VOICES)

Primary Sources in Books That Check Out

Use the Search Box on the Library webpage to combine an historical event or period with words like: correspondence, diaries, interviews, personal narratives, sources, speeches, documents. Search examples:


The 1880s: Early Settlement & Pioneer Life

1880 marked the start of a time of great change in the Inland Northwest. The area currently home to Riverfront Park began a journey of steady growth, transforming open land into a small manufacturing town. The previous decade had seen Spokane’s first Euro-Americans settle along the south channel of the Spokane River, making their homes on the rocky banks. With new construction emerging amidst the small number of existing mills and cabins, the 1880s saw the beginnings of modern development along the Spokane River and the long journey toward the city of Spokane that we know today.

Downtown Spokane after the Great Fire of 1889
(NW MAC, JEF Research Archives, L86-1064)

The fledgling development surrounding the river drew new residents to the area, slowly increasing the population of Spokane Falls. Expanding industry and the growing number of people exposed the problem of accessing the islands in the middle of the river. Big Island, renamed Havermale Island in 1889, was a tempting place for development because of its central location in the middle of the Spokane River channels. This island, as well as the smaller one nearby originally known as Cannon Island, was only accessible by ferry, boat or canoe. Local residents soon chipped in to fund three bridge crossings. Completed in 1881, these bridges followed the path of Howard Street connecting both the north and south banks of the river to Big Island. With the lands in the middle of the river now connected to the mainland, commercial and industrial properties began to appear more readily throughout the area.

The area along the south bank of the river grew quickly in the early years of the decade. Ten structures of commercial, industrial and residential use occupied the land where the Looff Carrousel and Rotary Fountain sit today. Businesses in the vicinity included a stable, tailor, paint shop and two hotels – the California House and the Delmonico. One of the most prominent operations in the area was Spokane’s first commercial laundry facility, Spokane Steam Laundry, which arrived at this time and was located on Havermale Island near the Howard Street bridge. Adding to the growing industrial area, the New York Brewery occupied the corner of Washington Street and Front Avenue, now known as Spokane Falls Boulevard.

As the end of the 1880s approached, this area contained a wide range of industrial and commercial properties. The biggest of these operations was a large lumber mill. Originally known as A.M. Cannon’s Mill and later merging into the Spokane Mill Company, the lumber operation took up the majority of two blocks on the south bank of the river. In addition to lumber production facilities, the area included a shingle mill on Big Island, the National Iron Works factory, and Samuel Havermale and George Davis’ Echo Roller Mill.

With the continuing movement of new residents to the area, an immigrant population began to establish itself among the mills and industry. The developing Chinese community expanded over the course of the decade to include merchant shops, laundry services and a gaming facility. Despite a city ordinance prohibiting the distribution and use of opium opium dens were known to be located in this area as well. Multiple brothels operated in the blocks along the river, catering to the working men and immigrants far from home. Prostitution was a common occurrence in early western towns as few wives followed their husbands to rough mining camps and railroad towns. Furthermore, strict immigration laws prohibiting wives of Chinese laborers from coming to the U.S. meant female companionship was in high demand.

On August 4 th , 1889, the young community of Spokane was faced with disaster. Known as the Great Fire, flames swept through the wooden structures that made up most of the commercial core, destroying 32 blocks of the city’s downtown. The fire consumed structures as far as the north side of the Howard Street Bridge, in the process destroying the Spokane Steam Laundry. Buildings across three blocks in what is now Riverfront Park were destroyed with very few surviving. The New York Brewery on Washington Street was one that survived the flames while others, such as one of the city’s first hotels, the California House, suffered devastating amounts of damage.

First Monroe Street Bridge – built in 1888 ( Durham, Nelson Wayne, 1859-1938 –
History of the city of Spokane and Spokane County, Washington)

Echo Roller Mill, ca. 1885 – Teakle Collection. Northwest Room.
Spokane Public Library.


HistoryLink.org

Most of downtown Spokane (then known as Spokane Falls) was destroyed by fire on August 4, 1889. The conflagration broke out in an area of flimsy wooden structures and quickly spread to engulf the substantial stone and brick buildings of the business district. Property losses were huge and one person died. After the fire, Spokane experienced the "phoenix effect" typical of many cities destroyed by fire, as fine new buildings of a revitalized downtown rose from the ashes. Accounts of the fire's origin and assignment of blame for its catastrophic expansion illustrate how historical myths begin and are perpetuated.

Smoke and Fire

The summer of 1889 had been hot and dry. On the afternoon of August 4, Adelaide Sutton Gilbert (1849-1932) complained in a letter from nearby Coeur d'Alene, Idaho, of temperatures in the nineties "for ever so long" and "dense smoke from fires all over Northwest" (Nolan, 13). Shortly after 6:00 that evening, the Spokane fire began. The most credible and enduring story of its origin is that it started at Wolfe's lunchroom and lodgings opposite the Northern Pacific Depot on Railroad Avenue. ה Spokane Daily Chronicle of August 5 reported:

Other immediate newspaper accounts attributed the origin to a grease fire in Wolfe's notoriously dirty kitchen. This plausible interpretation has appeared most often in subsequent publications. Years later, Jerome Peltier collected "eyewitness accounts as well as legends of how the fire started" (Peltier, 19). All agreed on the general location, but varied widely as to the cause, including one assertion that it was a cigarette tossed into dry grass. Another story making the rounds was that the lamp that exploded in the upstairs room had been knocked over as "Irish Kate" fended off a drunken admirer.

The Fire Spreads

The flames raced through the flimsy buildings near the tracks. The nearby Pacific Hotel, a fine new structure of brick and granite, was soon engulfed in the wall of fire advancing on the business center. Church and fire station bells alerted the public and the volunteer fire department, which had formed in 1884 as the result of an 1883 fire. Because of insufficient water pressure for the hoses, they were unable to put out the fire. Spokane was no frontier town composed entirely of makeshift wooden structures, but the fire did start in such an area, where rubbish between buildings provided ideal tinder.

The fire consumed that part of the city and then moved on. "In quick succession the magnificent Frankfurt block, the Hyde block, the Washington, Eagle, Tull and Post Office blocks were feeding the flames. Besides the Pacific Hotel, every first class hotel was destroyed" (Chronicle, August 5).

Daniel H. Dwight's Desk

Daniel H. Dwight (1862-1950) was typical of the many people who raced from home to remove contents of their businesses ahead of the flames. A letter describes the futile efforts to save his office in the Opera House:

The flames jumped the spaces opened by dynamiting and soon created their own firestorm. In a few hours after it began, the Great Spokane Fire, as it came to be called, had destroyed 32 square blocks, virtually the entire downtown. The only fatality was George I. Davis, who died at Sacred Heart Hospital of burns and injuries when he fled (or jumped) from his lodgings at the Arlington Hotel.

Many others were treated at the hospital, where the nuns served meals to the newly homeless boardinghouse dwellers, mostly working men, plus others referred to in newspapers as the "sporting element." Estimates of property losses ranged from $5 to $10 million, an enormous sum for the time, with one-half to two-thirds of it insured.

Some of Spokane's leading citizens immediately formed a relief committee, and other cities donated food, supplies, and money. Even Seattle, just recovering from its own disastrous fire of June 6, sent $15,000. The National Guard was brought in to assure public order, to guard bank vaults and business safes standing amid the ruins, and to prevent looting. Mayor Fred Furth issued dire warnings against price gauging. Unemployed men immediately found work clearing the debris, and any who declined the opportunity were invited to leave town.

Businesses resumed in a hastily erected tent city. They included insurance adjusters, railroad ticket offices, banks, restaurants, clothing stores, and even a tent in which the Spokane Daily Chronicle carried on publication. The disaster did not bring out the best in some: One policeman and two aldermen (council members) were caught appropriating relief money and supplies.

Like many western cities devastated by fire, Spokane Falls rebuilt rapidly after the disaster. Within a year its population had risen to 20,000, a threshold that allowed the city to adopt a charter. In March 1891 voters approved the new charter, including an article that changed the city's name from Spokane Falls to Spokane.

Blame Placed and Replaced

Earliest newspaper accounts contained only one explanation for the weak water pressure and failure to check the flames: that Superintendent of Waterworks Rolla A. Jones was away fishing or working on his steamboat -- accounts vary -- instead of tending his post, and that he had left the pumping station in the care of an incompetent substitute. S. S. Bailey of the City Council claimed to have run "to the pumping station as soon as the alarm was sounded and found that Superintendent Jones had left a man in charge there, who, by his own admission, was totally incompetent to handle the machinery, not knowing how to increase the speed of the pumps" (Spokane Falls Review, August 6, 1889) Other papers as far away as הניו יורק טיימס repeated this story almost verbatim.

To its credit, the City Council quickly appointed a Committee on Fire and Water to explore all possible reasons for the failure. Its report on August 14 exonerated Jones, but he resigned anyway. Refuting newspaper accounts, their report stated: "It appears that the man left in charge of [the] pumping station during the absence of Supt. Jones is competent and reliable and of twenty years of practical experience in machinery and pumps . ."

The committee attributed the failure of water pressure to a burst hose rather than dereliction of duty and further reported that some members felt "bad management on the part of the fire department should be considered as the main cause of such an extensive conflagration" (Nolan, 50). א כְּרוֹנִיקָה editorial of August 6 agreed: "The need of a good paid department is evident. It should be one of the first things provided for when the city gets on its feet." Although this official interpretation of events was made known, Jones's culpability was already firmly lodged in the public mind and has been repeated in publications ever since.

Other factors besides weak water pressure contributed to the extent of the disaster. No doubt lingering smoke from forest fires delayed widespread awareness of the fire. The blaze started in a trash-ridden area of flimsy wooden structures. There was no citywide siren system. The pumping station had no telephone. The volunteer firefighters had inadequate leadership, were poorly equipped, and had to haul their own hose carts. After the fire, the city prohibited wooden structures in or near the newly rising downtown, installed an electric fire alarm system, and established a professional, paid fire department, with horse-drawn equipment.

Myths of History

Although they corrected these problems, city fathers may have been less than zealous about dispelling the Jones story. Gina Hames analyzed the Spokane fire from the perspective of historical myth-making, and concluded: "

Taking the blame for a disaster the size of Spokane's could have meant political and social ruin for these civic leaders." And the people of Spokane "wanted a simple answer. . They, like most people, wanted simplicity . to be able to vent their anger in a single direction, rather than rationally discerning that the fault actually lay with no one entity. Even historians can fall into this trap of 'monocausation' -- finding a single, simple explanation published in the earliest accounts and then repeating it indefinitely thereafter"(Hames, 15, 16).

The State of Washington
Washington State Department of Archeology and Historic Preservation

After the Great Spokane Fire of August 4, 1889, guard and workmen preparing to open vault of First National Bank, Spokane, August 1889

Courtesy A View of the Falls

Report on August 4 Great Spokane Fire, August 6, 1889

Courtesy Spokane Falls Review

View of devastation after Great Spokane Fire, north from Railroad Avenue, Spokane Falls, August 1889


RADIO MAINTENANCE

Offering keen competition to the technical skill of the Radio Repairmen were two omnipresent obstacles -- shortage of necessary repair items and working under adverse conditions. But these obstacles were not strong enough to hold back the expert repair and maintenance service the section rendered to the Division.

The peak of repair and production was reached when teams of the section took over control of one of the largest radio-producing factories in Germany and converted it to their own use. Production was continued, but this time for Uncle Sam.

Needless to say, there isn't a battalion or company in the Division for whom numerous repairs have been made on strange-looking GI radios. Many officers and men of the Division have brought their own sets around for check-up, hasty repairs, etc. And certainly all of these were not Special Service radios, either.


NWS Spokane Office History

The first weather office in downtown Spokane was at the Spokane Times Building as a Signal Service Corp office. Observations began in 1881.

Fires destroyed the office in 1884 and 1889. When the Weather Bureau took over, the office moved several times in downtown Spokane. It was at the Blalock Building, then the Jamieson Building in 1892.

The first Meteorologist In Charge, Charles Stewart 1880-1916 (left). The Jamieson Building around 1900 (right).

The weather office moved to the Empire State Building in 1908 and remained there for a few decades.

Empire State Building in the early 1900s

Weather Bureau - Felts Field

Weather observations moved to Felts Field in 1932. The standard weather balloon observations using helium began in August 1939. Meanwhile the Weather Bureau office moved all operations to Felts Field by January 1, 1941.

Felts Field in the early 1940s (left). Meteorologist In Charge, E.M. Keyser from 1916-1941 (right).

The Spokane Weather Bureau had a diverse staff with many duties, from surface to upper air observations.

Meteorologists view data from an airplane in 1935 (left). Evelyn Conan records weather balloon data in 1944 (right).

Weather Bureau - Geiger Field

The weather office moved to Geiger Field in December 1947.

Views of Spokane Weather Bureau at Geiger Field in the 1950s (left). Meteorologist In Charge, Robert McComb 1943-1957 (right).

Weather at Spokane International

The weather office moved into the terminal building of the Spokane International airport in May 17, 1965 and remained their through the 1970s. The weather balloon switched from helium to hydrogen in 1965.

Spokane Internal Airport Terminal Building in the 1970s (left). Meteorologist In Charge, Robert Small from 1957-1979 (right).

NWS Building at Spokane Airport

The office moved into it's own building on Nov 15, 1979 and stayed at this location until the mid 1990s. The Mt Spokane NOAA Weather Radio was installed in 1979.

A bird's eye view of the NWS Building at the Spokane Airport (right). Meteorologist In Charge, Ken Holmes from 1979-1994 (left).

NWS Spokane to Rambo Road

This move was the start of the NWS Modernization and more room was needed for the radar. While the airport location could not be sold to the NWS, Fairchild AFB had land available on Rambo Road.

This site on Rambo Road was a former communication building.

Office Construction

The office began construction in 1994 and finished in the summer of 1995. The change over from human surface observations to Automated Surface Observation System at the Spokane Office took place on September 1, 1995.

The framing of the office and finished building (left). Meteorologist In Charge, John Livingston from 1994-2016 oversaw the construction and the move of the new office (right).

Upper Air Observations

The upper air observations were moved from the airport to Rambo Road in September 1995. The first official weather balloon launch on Rambo Road was on September 22, 1995.

Doppler Weather Radar

The radar construction started in 1995 and completed in early 1996. The first and only weather radar in the Inland NW.

Weather Forecast Office

While the Spokane office had responsibility of its local warnings, The first forecasts and discussions originated from NWS Spokane in March 3, 1996.

NWS Spokane in the 21st Century

The NWS Spokane office is staffed 24 hours a day, 365 days a year. We have a strong commitment to our partners and our community across the Inland NW.

September 2020 marks the 25th Anniversary of NWS Spokane on Rambo Road!


Here are images of the preliminary plans and stages of current office.

Answers to the little known questions about the NWS Spokane office


Why did the NWS Spokane office move from the airport?

So how did the National Weather Service wind up on Rambo Road? In the early/mid 1990s, the NWS went through an extensive modernization plan. The central idea of this plan was to install a network of new doppler weather radars across the county. The radars are sometimes referred to as 88D, which stands for "1988 Doppler". New NWS offices would also be built for nearly every new radar

At the time of the modernization, the NWS office was located at the Spokane International Airport in a building in the middle of a large parking lot. You can still see that old NWS building today. But placing a tall weather radar at a growing airport didn't seem like such a good idea. So an alternate location was needed for the radar

Fairchild AFB owned some land north of the base on Rambo Road which was no longer needed. The Air Force was happy to transfer ownership of this land over to the National Weather Service, and that became the location of the radar and the new office.

So why did Fairchild AFB own 20 acres of land a few miles north of the base?

We wondered that as well, until one day, we had a visitor drop by the office. He had worked at this location when he was in the Air Force. And he had the answer to our question. According to this gentleman, back in the Cold War days of nuclear testing, the Air Force had a method of monitoring the globe for nuclear detonations to determine if a country had conducted a nuclear test. The technology monitored certain radio frequencies. Unfortunately, there was just too much radio interference on the base. So a location was selected a few miles away which would avoid the interference and allow the Air Force to "listen" to these radio frequencies for nuclear testing. As the cold war and nuclear testing ended, the need for the monitoring station on Rambo Rd ceased.

When the land was signed over to the NWS, two abandoned buildings still remained on the property. In the initial plan was to use one of the buildings for the NWS office. Ultimately, the building was found to have asbestos and was instead demolished. However, a storage building from those early days still remains on site and in use today. You can see it on our web camera.

What changed with the new office on Rambo Road?

Prior to the modernization, the NWS had a structure where about one office in each state would do the forecast for the entire state. Some of the larger states had 2 offices, and some smaller ones were shared by one office. In the Northwest, those offices were located in Seattle, Portland, Boise, and Great Falls. Smaller offices (like Spokane) had responsibility for issuing a forecast for the local metro area. In addition, the main mission of the Spokane office was:

  • Taking hourly weather observations for the airport.
  • Launching weather balloons twice per day.
  • Issuing thunderstorm warnings for Spokane and the nearby counties.

The Spokane NWS office staff at that time consisted of an office supervisor, three Meteorologist Technicians, two Meteorologist Interns, and two Electronic Technicians. The meteorologists worked shifts around the clock, with one person always there taking weather observations.

The modernization changed the old "two tiered" profile to one where 124 "equal" offices divided up responsibility of the country, largely based on radar locations and coverage. This brought additional staff and new duties to the office. The current staff of 25 includes 15 forecasters, a hydrologist, an IT specialist, and additional support staff. While we no longer take weather observations, we continue to do the weather balloon observations. In addition, we are responsible for a much larger area that covers most of eastern Washington as well as the Idaho Panhandle, 21 counties in all.

When did the move take place?

Construction on the new building began in 1994. This was actually a little earlier than planned. But a large wildfire (Tyee Creek) in the central Washington Cascades that summer had caused NWS officials to move up the timeline of the office and radar construction. The office and upper air (weather balloon) buildings were completed in the summer of 1995. At that point, 4 additional staff members had already been hired and were crammed into the little building at the airport. So the administrative and support staff for the office moved into the new building on Rambo Rd in July 1995.

The operational forecasting and observation program remained at the airport for a short time. Weather observations up to this point were taken with human observers. A new technology called Automated Surface Observing System (ASOS) was being installed at all airports, replacing the manual observations. The ASOS at Spokane Airport took over official surface weather observation duties at midnight, 1 September 1995. This allowed the operational meteorologists to move over to the new NWS building, officially beginning the start of operations at Rambo Rd.

The weather balloon launches still remained at the airport for a few more weeks. That program moved over to Rambo Rd later in September, with the first weather balloon launch taken on the afternoon of 22 September 1995. The radar would be constructed later that winter and went online in February of 1996.

The transfer of forecast duties from the Seattle and Boise offices took place in early 1996. The first official forecasts and discussions were released on March 3, 1996


צפו בסרטון: Spokane